КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ
ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ .
При оцінюваннї рівня навчальних досягнень з хімії
враховується:
рівень засвоєння теоретичних знань;
оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про
речовини і хімічні явища;
сформованість експериментальних умінь, необхідних для
виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;
здатність учнів застосовувати набуті знання на практиці;
уміння розв'язувати розрахункові задачі.
За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих
результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю
використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень
учнів, що оцінюються за 12-бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до
попереднього, а також додає нові характеристики.
Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів
є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відбиваються
загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі навчання хімії.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об'єкти (хімічні
символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні); знає
правила безпеки під час проведення практичних робіт
|
2
|
Учень (учениця) описує деякі хімічні об'єкти за певними
ознаками; знає призначення лабораторного обладнання
|
|
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення
і може відтворити окремі його частини; під керівництвом учителя виконує
найпростіші хімічні досліди
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються хімічних
сполук і явищ; складає прості прилади для проведення дослідів і виконує їх
під керівництвом учителя; складає з допомогою вчителя скорочену умову задачі
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює окремі
частини начального матеріалу, дає визначення основних понять; самостійно
виконує деякі хімічні досліди, описує хід їх виконання, дотримується порядку
на робочому місці; самостійно складає і записує скорочену умову задачі
|
|
6
|
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою
вчителя; описує окремі спостереження за перебігом хімічних дослідів;
робить обчислення за готовою формулою
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину
навчального матеріалу, з допомогою вчителя порівнює хімічні
об'єкти, описує спостереження за перебігом хімічних дослідів; наводить
рівняння реакцій за умовою задачі
|
8
|
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний і
теоретичний навчальний матеріал, порівнює і класифікує хімічні об'єкти;
самостійно виконує всі хімічні досліди згідно з інструкцією; робить
обчислення за рівнянням реакції
|
|
9
|
Учень (учениця) виявляє розуміння основоположних хімічних
теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього; робить окремі
висновки з хімічних дослідів; з допомогою вчителя розв'язує задачі
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує
знання у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, узагальнювати й
систематизувати надану інформацію, робити висновки; робить висновки з
практичної роботи; самостійно наводить і використовує необхідні формули для
розв'язування задач
|
11
|
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує
їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв'язки між явищами; самостійно
знаходить і використовує інформацію згідно з поставленим завданням; виконує
хімічний експеримент, раціонально використовуючи обладнання і реактиви;
самостійно розв'язує задачі, формулює відповіді
|
|
12
|
Учень (учениця) має системні знання з предмета,
аргументовано використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях; аналізує
додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, пов'язані з речовинами та їх
перетвореннями;
робить обґрунтовані висновки з хімічного експерименту;
розв'язує експериментальні задачі за власним планом; самостійно аналізує та
розв'язує задачі раціональним способом
|
Вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів
з
хімії , біології
1. Види письмових робіт.
Основними видами класних і домашніх письмових робіт з
природничо-математичних дисциплін є:
розв'язування задач і вправ ;
оформлення результатів виконання лабораторних, практичних
робіт (відповідно до навчальних програм);
складання таблиць, схем, написання рефератів тощо;
записи результатів спостережень за природними явищами що
здійснюються у процесі вивчення природознавства, біології;
самостійні та контрольні роботи.
2.Кількість тематичних контрольних робіт
2.1
Тематичне оцінювання з хімії, біології проводиться у різних формах по
завершенню вивчення навчальної теми або її частин, згідно з переліком тем для
тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів. При цьому одна письмова
тематична контрольна робота на семестр є обов'язковою.
2.2 Оцінка за
ведення зошитів з хімії, біології не
виставляється.
Немає коментарів:
Дописати коментар