Основи здоров'я.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ .
При оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з основ
здоров'я враховуються знання та дотримання школярами правил збереження власного
життя та здоров'я й оточуючих.
Позитивно оцінюється кожний крок учня, спрямований на:
підвищення рівня знань про здоров'я й безпеку
життєдіяльності, здоровий спосіб життя, уміння використовувати здобуті знання
для зміцнення здоров'я;
набуття навичок, що сприяють фізичному, соціальному,
духовному та психічному здоров'ю;
позитивне ставлення до здорового способу життя.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя може назвати окремі
поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності
|
2
|
Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття
здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з
використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального
матеріалу
|
|
3
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні поняття про
здоровий спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя епізодично
виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює оцінні
судження інших без достатнього осмислення
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково
характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя
виконує елементарні практичні дії, пов'язані з формуванням здорового
способу життя й безпечної поведінки
|
5
|
Учень (учениця) самостійно дає визначення окремих понять;
за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита)
відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та
методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та
консультації вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням
здорового способу життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших
найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює
навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні
ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості
приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації
вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок
здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні
судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) загалом самостійно відтворює навчальний
матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі.
Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій.
Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних
ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки
|
8
|
Учень (учениця) самостійно відповідає на поставлені
запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які
характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у
виконанні практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий
спосіб життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та
усталені норми
|
|
9
|
Учень (учениця) відтворює інформацію, відповідає на
поставлені запитання; самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання;
пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій;
за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко
сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками
самоконтролю
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) обґрунтовано відповідає на запитання,
передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть
явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює,
систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами
додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації;
виконує практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки,
формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується
правилами здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні
судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших,
міжособистісні стосунки
|
11
|
Учень (учениця) логічно, усвідомлено відтворює навчальний
матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й розкриває
закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя й
безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує причинно-наслідкові
зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання дій щодо здорового
способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується джерелами
додаткової інформації. Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан
здоров'я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та інших
|
|
12
|
Учень (учениця) свідомо відтворює й розуміє навчальну
інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання
здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних
програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які
розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки;
самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й
рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має
здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання
нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та
вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та
довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки.
Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки.
Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь
і життєвих навичок для власного здоров'я
|
Немає коментарів:
Дописати коментар