Природознавство. Критерії оцінювання навчальних
досягнень
При оцінюванні навчальних досягнень з природознавства
враховується:
засвоєння на рівні вимог навчальної програми знань про
об'єкти і процеси, що відбуваються у природі, сформованість понять про системи
живої і неживої природи;
сформованість елементарних умінь та навичок до
спостереження, опису, експерименту.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя може розпізнати і
назвати окремі тіла природи, має уявлення про предмет, який вивчає
|
2
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя і користуючись
підручником або робочим зошитом може знайти необхідні визначення наукових
понять
|
|
3
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя або підручника
наводить приклади окремих явищ природи, фрагментарно описує їх; спостерігає
за дослідами, що їх виконують інші учні
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя, підручника або
робочого зошита відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає
визначення окремих понять, фрагментарно характеризує явища природи; частково
здійснює фенологічні спостереження, виконує прості досліди без опису їх
результату
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює значну
частину навчального матеріалу на рівні тексту підручника; дає визначення
окремих понять, не пояснюючи їх; здійснює фенологічні спостереження,
результати окремих із них заносить до щоденника спостережень, з допомогою
вчителя проводить прості досліди, намагається їх пояснити
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно відтворює частину навчального
матеріалу на рівні тексту підручника; з допомогою вчителя відповідає на
окремі запитання; характеризує явища природи, у відповідях допускає помилки;
здійснює фенологічні спостереження, частково робить записи їх результатів в
щоденнику спостережень, з допомогою інших учнів виконує досліди, але дати їх
пояснення не може
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно відтворює більшу частину
навчального матеріалу; відповідає на окремі запитання; наводить власні
приклади, розкриває властивості тіл природи, допускаючи у відповідях
неточності; здійснює фенологічні спостереження, робить неповні записи в
щоденнику спостережень, з допомогою вчителя проводить досліди, пояснює з
окремими неточностями їх суть
|
8
|
Учень (учениця) самостійно відтворює навчальний матеріал;
відповідає на поставлені у підручнику чи вчителем на уроці запитання,
порівнює явища та тіла живої та неживої природи, встановлює відмінності між
ними; здійснює фенологічні спостереження, робить записи в щоденнику
спостережень, виконує досліди, пояснює їх суть
|
|
9
|
Учень (учениця) демонструє достатнє засвоєння навчального
матеріалу, відповідає на запитання;
розв'язує стандартні пізнавальні вправи; здійснює фенологічні спостереження і робить повні записи в щоденнику спостережень, проводить досліди в школі та вдома, пояснює їх результати |
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) вільно, усвідомлено відтворює матеріал,
встановлюючи зв'язки з раніше вивченим; вільно відповідає на запитання;
аналізує і розкриває суть явищ природи, узагальнює, систематизує знання на
основі вивчених закономірностей та понять; регулярно здійснює фенологічні
спостереження і робить записи в щоденнику спостережень, проводить досліди,
обґрунтовано пояснює їх результати
|
11
|
Учень (учениця) логічно і повно розкриває вивчений
програмовий матеріал; аналізує і розкриває взаємозв'язки між живою і неживою
природою на основі загальних закономірностей та зображає їх схематично;
усвідомлює значення охорони навколишнього середовища; ретельно виконує
фенологічні спостереження і робить записи з малюнками, графіками в щоденнику
спостережень, проводить досліди, зіставляє їх результати
|
|
12
|
Учень (учениця) виявляє міцні й системні знання
програмового матеріалу; виконує фенологічні спостереження, робить обґрунтовані
записи в щоденнику спостережень, проводить досліди, оформляє їх результати
|
Немає коментарів:
Дописати коментар