Виховна робота школи у 2020/2021 навчальному році проводилась згідно
з основними нормативними документами:
Законів України: „Про освіту”, „Про повну загальну середню освіту”, „Про молодіжні та дитячі організації”; Постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.10 № 7788 „Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад”; Програми „Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України’’; Концепції про права дитини; Комплексної Програми профілактики правопорушень; Національних та регіональних програм з питань виховання.
Планування виховної роботи здійснювалось відповідно
до Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та заходів щодо
її реалізації (додатки до наказу МОН України від 16.06.2015року №641, «Про методичні рекомендації щодо
національно-патріотичного виховання у
навчальних закладах»), річного плану
роботи школи/гімназії на 2020-2021 н. р.,наказів
від 01.09.2020року № 83 « Про організацію виховної роботи із здобувачами освіти в 2020/2021н.р», від
02.09.2020р.№84 « Про організацію право виховної роботи із здобувачами освіти в
2020/2021н.р», від 02.09.2020р.№85«Про запобігання правопорушенням,злочинності,безоглядності серед неповнолітніх» і включало в себе
планування роботи учнівського самоврядування, спортивно-масову роботу,
патріотичне виховання, роботу з правової освіти та правового виховання, роботу
з попередження злочинності, правопорушень, запобігання дитячій бездоглядності,
формуванню здорового способу життя, профілактики алкоголізму, наркоманії,
токсикоманії серед учнівської молоді, запобігання захворювань на СНІД, роботу з
батьківською громадськістю.
Головна мета виховної діяльності –
піднесення особистості, спрямоване на розкриття природних здібностей, розвитку
інтелекту та формування духовності учня, виховання гармонійно розвинутої ,
високоосвіченої, соціально активної, національно-свідомої людини, що наділена
глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями,
патріотичними почуттями.
На початку 2020/21 навчального
року були поставлені такі основні завдання виховної роботи:
·
формувати усвідомлення цінності власного життя і збереження
здоров’я;
·
формувати уміння та навички підтримки та збереження
міжособистісної злагоди, запобігання та мирного розв’язування конфліктів;
·
формувати здатність враховувати думку інших людей, адекватно
оцінювати власні вчинки та вчинки інших;
·
формувати моральні якості ( чуйність, чесність, правдивість,
гідність, справедливість, толерантність, щедрість, взаємодопомогу);
·
формувати повагу до людини праці, поняття та уявлення про
важливість праці для людини;
·
формувати почуття охайності, відповідальності, самостійності;
·
формувати естетичні почуття, уявлення, знання про прекрасне;
·
формувати основні поняття про народ, націю, суспільство,
державу;
·
формувати поняття та уявлення про довкілля.
Останні події
у світі й, особливо, в Україні диктують нові вимоги щодо навчання та виховання
дітей. Пріоритетними у виховному процесі
стають національні та патріотичні мотиви. Лейтмотивом урочних та позаурочних
форм роботи звучить любов до України, самовідданість і патріотизм її
захисників, активна громадянська позиція українців, особиста відповідальність
за долю держави. Фундаментом формування у школярів сучасної національної
ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми
захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і
цілісність держави є патріотичні заходи ,
які впродовж навчального року сплановано та проведено .
Свої корективи
у річний план вніс карантин, у зв’язку з пандемією, викликаною коронавірусом COVID – 19,
тому частина заходів проводилась в онлайн-режимі.
Відповідно до
річного плану та планів класних керівників і здійснювалася вся виховна робота в
гімназії, в класних колективах ,використовувалися різні форми виховної
діяльності, до якої залучались всі здобувачі освіти, класні керівники,
соціальний педагог, керівники гуртків, учитель фізичної культури,
учителі-предметники, шкільна бібліотекарка .
З 1 – 7 вересня у навчальному закладі відбувся Тиждень знань «Хто знання має, той мур зламає!».
Відкриття навчального року
розпочато з онлайн-лінійки та свята Першого дзвоника. Перший онлайн-урок провели класні керівники, який було присвячено пам’яті людей , що були депортовані у 20 столітті на тему: «До тебе лину земле
українська…». Оскільки на Прикарпатті 2020 оголошено роком пам’яті депортацій українців у
ХХ столітті. Відбулись
класні учнівські збори – онлайн, розподіл обов’язків та вибір активу класу.
Відповідно до
Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів України» важливим напрямком виховної роботи є формування в учнів ціннісного ставлення до
суспільства та держави, формування історичної пам’яті .
Патріотичне
виховання включає в себе різні форми виховної діяльності: усні журнали,
історичні години, інформаційні хвилини, бесіди, години класного керівника в
пам'ять героям. З метою виховання
патріотичних почуттів на класних годинах в 1-8 класах
проводились бесіди та
години спілкування:
-
"Український патріотизм як стан душі українця",
«Славетні українці», «Пам'ятаймо героїв»,
«Україна від козацьких часів до сьогодення» ( до Дню захисника та Дню
Збройних сил України).
-
«Славетний день в історії України»., до Дня Соборності України.
-
Година пам’яті до вшанування 76-ї річниці Дня перемоги над нацизмом.
-
Уроки мужності «Роки ідуть, а пам'ять залишається у серці – назавжди». - «Подвиг непідвладний часу».
-
Інформаційні хвилини пам’яті Героям Небесної Сотні «Герої не
вмирають».
До Дня пам’яті
жертв Голокосту та 80-х роковин
трагедії Бабиного яру .
-
«Вічна слава і пам’ять Героям Крут».
-
«Масові акції громадського протесту в Україні 2013-2014 р.».
-
«Крим – це Україна».
-
«Праведники народів світу»
-
Година пам’яті до вшанування 76-ї річниці Дня перемоги над нацизмом.
Перегляд відео-презентації «Україна
- країна нескорених», «Хронологія
подій 18-19 лютого. Майдан 2014», «Хоробрі серця.
-
«Акт злуки, відтворення історичної правди».
-
«Знищення євреїв».
-
«Згадаймо Крути».
-
«Афганістан наш біль».
-
«Хронологія подій на Майдані Незалежності 2013-2014 р.
-
«День початку українського
спротиву».
-
«Анексія Криму. Причини та основні події».
-
«Українці рятівники».
-
Бесіди «Афганістан незаживаюча рана».
-
Вікторини «Козацькі забави».
-
«Що ми знаємо про Європу?
-
Флешмоб «Україна- це Європа».
-
Відео-презентація «Конституція – від козаків до сьогодення».
-
Відео-презентація «Історія державного прапора».
-
Вікторина у початковій школі «Символи твої, Україно».
-
Флешмоб «Синьо жовті барви».
Згідно календаря пам’ятних дат і подій учителями гімназії
проведені цікаві та змістовні заходи за напрямком «Ціннісне ставлення до культури
та мистецтва».
-
Свято Першого дзвоника-онлайн.
-
Вітальний відеоролик до Дня вчителя, за участю членів учнівського
самоврядування.
-
До Дня захисника «Історична вікторина», «Козацькі забави».
-
Музичний конкурс патріотичної пісні
«Наші пісні тобі, Україно!».
Тиждень української мови до Дня писемності та мови.
-
Відео-презентація до Дня писемності та мови.
-
Написання єднального диктанту.
-
Брей-ринг «Мово рідна, мово солов’їна».
-
Флешмоб до Дня української хустини.
-
Свято «Миколай, Миколай, ти до нас завітай».
-
«Різдвяна казка» у початковій школі.
-
Шкільне
свято-феєрія «Різдвяна розколяда».
-
Вітальний відеоролик до 8 березня.
-
Флешмоб «Світлина із мамою та бабусею».
-
«Шевченківські дні».
-
Виставка поробок «Весняний вернісаж».
-
Флешмоб «Писанка єднає Україну».
-
Фестиваль Великодніх гаївок.
-
Флешмоб «Вишиванка єднає Україну, одягни вишиванку».
-
Свято Останнього дзвоника.
«Ціннісне ставлення до людей»:
-
Перший онлайн-урок присвячено пам’яті людей , що були депортовані у 20 столітті на тему: «До тебе лину земле
українська…».
- Бібліотечні уроки до Міжнародного
дня людей похилого віку
- Хвилина пам’яті «Вогонь скорботи в серці на
віки.
- «Праведники
народів світу.
-
Відео-презентація «Голодомор 1932-1933 років
в Україні – геноцид Українського народу».
- «Грізна зона тридцять кілометрів».
- Українці рятівники».
- Всеукраїнська акція «Запали свічку пам’яті у своєму
вікні».
- Виховні години «Чорнобиль – горе України, її незагоєна
рана». «Грізна зона тридцять кілометрів».
«Ціннісне ставлення до себе»:
Тиждень
здоров’я «Здоров’я найцінніший скарб».
- Бесіди «Здоров’я
дітей – майбутнє нації».
- Онлайн-виставка малюнків «Спорт
очима дітей», «Мій улюблений вид спорту».
Тиждень безпеки руху дітей «Коли вирушаєш в
путь – завжди обережним будь».
-
Бесіди «Ми пішоходи».
-
Тематичні
класні години «Знання дорожнього руху безпека вашого життя». - Онлайн-виставка
малюнків «Добрий друг наш
світлофор», «Ми – пішоходи».
Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності.
-
Тренінг «Евакуація».
-
Бесіда «Заходи щодо запобігання та
захисту від коронавірусу , профілактика
та засоби боротьби з вірусом грипу».
Тиждень «Найбільше багатство здоров’я».
Проведення бесід. Попередження побутового травматизму
«Все залежить від нашої відповідальності».
-Година спілкування «Що означає бути зоровим?».
Година
спілкування «У здоровому тілі здоровий дух».
-
Бесіди «Про шкідливість алкоголю і тютюнопаління», «Загроза людству- СНІД».
-
«Молодь обирає здоровий спосіб життя»;
-
«В здоровому тілі здоровий дух».
Щорічне проведення «Тижня здоров’я» зумовлене
для пропагування здорового способу життя, активним заняттям спорту серед
учнівської молоді, вмінням здорово та збалансовано харчуватись, формуванням
культури здоров’я через різноманітні види виховної діяльності. Адже здорова
дитина – здорова нація.
Тиждень безпеки життєдіяльності та дорожнього руху.
-
Бесіди «Безпека перебування на вулицях: правила
дорожнього руху, дорожньо-транспортні пригоди. Типові травмування пішоходів».
-
Перегляд відео «Бережи себе».
-
Тренінг
на тему «Ти пішохід».
-
Вікторина «Вогонь - друг чи ворог?».
-
Проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності та правила поведінки під
час виникнення надзвичайної ситуації.
-
Відпрацювання практичних дій та правила поведінки
під час евакуації. -Національний урок з безпеки дорожнього руху «Безпечна дорога додому».
Проведення інструктажів та бесід з БЖД та
охорони здоров’я учнів під час
Бесіди
щодо попередження побутового травматизму,
-
«Обережно отруйні гриби», «Обережно
бурульки», «Увага – ожеледиця», «Безпечний шлях додому», «Як запобігти
захворюванню на ГРЗ», «Безпека руху велосепедиста», «Про небезпеку купання у
водоймах».
Всі заходи були проведені в повному обсязі,
відповідно до плану, на досить високому рівні і послужили основою для подальшої
мотивації підлітків з вивчення правил безпечної поведінки на дорозі.
Різноманітність форм дозволило їм проявити свою активність і творчість. Кожна
освітня діяльність містила цікавий пізнавальний матеріал.
«Ціннісне
ставлення до природи»:
-
Виховна година «Шануймо природу всюди і завжди».
-
Бесіди « Збережи
природу».
-
Виховний захід бібліотекаря гімназії «Екологічна просвіта
учнів».
-
Виставка малюнків «Природа навколо нас».
-
Акція Міндовкілля спільно з проєктом "Озеленення
України"
"1 мільйон дерев за 1 добу у 100
країнах світу".
-
Природоохоронна
акція «Збережемо первоцвіти- 2021».
-
Перегляд відео
«Первоцвіти – 2021».
-
Онлайн-виставка
дитячих малюнків «Збережемо первоцвіти».
-
Конкурс дитячого малюнка «Майбутнє
лісу у твоїх руках».
-
Бесіда «Ліс – легені нашої планети».
-
Створення відеоролика «Ліс наше багатство – збережемо його».
-
Створення відео-презентації «Цінність води для кожного з нас».
-
Перегляд відео-презентації
«Пташок викликаю з теплого краю» та розгадування цікавих ребусів та кросфордів
до Дня птахів.
-
Фоточелендж «Зроби пташці клітку!».
Тиждень
довкілля та захисту природи.
- Виховні бесіди «Допоможемо природі»,
- «Збереження навколишнього середовища».
- Перегляд відео-презентації до фотоконкурсу «Земля наш
спільний дім»,
«Не паліть
траву! Врятуйте себе, людей, тварин та природу».
-
Екоакція «Здай батарейку – збережи природу».
«Ціннісне ставлення до сімї, родини, людей.
Духовний розвиток» - Акція «П’ять картоплин».
- Благодійна
щорічна акція до Дня Святого Миколая. Допомога психоневрологічному диспансеру в
с. Погоня.
- Години спілкування «Традиції святкування
Різдвяних свят у моїй сім’ї». - Вітальний відеоролик до 8 березня, до Дня
матері.
-
Трудова операція «Чиста вулиця. Чисте подвір’я», з
благоустрою шкільного подвір’я.
- Духовна година спілкування «Страсті Христові».
В період Великоднього посту учні
Одаївської гімназії долучились до онлайн-читання «Хресної дороги».
«Ціннісне ставлення до праці»
- Допомога у прибиранні території школи після
облаштування дитячого майданчика; організація чергувань учнів у класних
кімнатах та часткове прибирання після
навчання.
Члени учнівського самоврядування Одаївської гімназії упродовж
навчального року були активними у всіх заходах освітнього
закладу. Зокрема , в організації
привітання вчителів з нагоди професійного свята ; участь у благодійній акції «П’ять картоплин», участь у щорічній благодійній акції
«Милосердя», до Святого Миколая, створення вітального відеоролика до Дня 8
березня.
Метою учнівського самоврядування є формування в учнях почуття
господаря гімназії, класу, активної життєвої позиції, вміння співпрацювати на
принципах партнерства. Залучати до громадської діяльності, стимулювати їх
творчу ініціативу, розвивати організаторські здібності. Це спільна колективна
творча справа, яка об’єднує навколо себе максимальну кількість учасників, дає
можливість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності , можливості та
талант.
Аналіз виховної
роботи показав, що робота самоврядування проводилась згідно з планом роботи
учнівського самоврядування та планом виховної роботи школи.
Мета і завдання учнівського самоврядування втілювались через різноманітні
заходи: свята, конкурси, інтелектуальні ігри, круглі столи, виставки малюнків, флешмоби
тощо.
Останні
події у світі й, особливо, в Україні диктують нові вимоги щодо навчання та
виховання дітей. Пріоритетними у
виховному процесі стають національні та патріотичні мотиви. Лейтмотивом урочних
та позаурочних форм роботи звучить любов до України, самовідданість і
патріотизм її захисників, активна громадянська позиція українців, особиста
відповідальність за долю держави. Фундаментом
формування у здобувачів освіти сучасної національної ідентичності на кращих
прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на
героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави є уроки
Мужності, які впродовж семестру сплановано та проведено класними керівниками
гімназії.
Індивідуальна робота з учнями була направлена
на свідоме відношення учнів до навчання, відповідальність за доручену справу,
культуру спілкування, перевірку стану ведення підручників, щоденників,
проводилися бесіди про поведінку у школі та на уроці, про навчання, участь у
громадських справах, про виконання доручень, відверті розмови як з усіма
учнями, так і індивідуально.
Робота
з батьками включала в себе індивідуальні бесіди, класні батьківські збори -онлайн, анкетування.
Також
проводилась робота по застереженню дитячого травматизму, яка спрямована на усвідомлення дітей того, що здоров’я
– це великий дар не тільки для людини, а й для всього суспільства і проводилась
відповідно до науково-методичних рекомендацій. Усі бесіди записувалися до
класного журналу, зошита класного керівника, проводилися різноманітні
інструктажі, додаткові бесіди, бесіди з профілактики ВІЛ/СНІДу, на класних
годинах проводилися бесіди на пожежну тематику, перевірялися знання з правил
дорожнього руху, правил поведінки з електроприладами, правила поведінки на
воді, на льоду, бесіди з батьками, розроблялися пам’ятки для батьків та учнів.
Першочерговими
завданнями виховної роботи гімназії є :
упровадження форм роботи з сім’єю, які сприятимуть
гуманізації взаємовідносин «педагоги – батьки – учні»;
залучення більшої кількості учнів до участі у конкурсах, турнірах,
олімпіадах;
формування особистих рис громадян України, національної свідомості та
самосвідомості учнів.
Правовиховна робота. Педагогічний
колектив Одаївської гімназії систематично
проводить організаційну та профілактичну, правовиховну
роботу, спрямовану на зниження рівня злочинності серед неповнолітніх.
Проведено
профілактичні виховні заходи щодо попередження насильства над
неповнолітніми та захисту їх прав.
Виховні години на теми:
- «Взаємини
між дорослими і підлітками в родині»;
-
«Конвенція ООН про права дитини»;
- «Сімейна
скринька»;
-
«Адміністративна та кримінальна відповідальність»;
- «Як уникнути суперечностей і запобігти
конфліктам»;
- «Як не стати жертвою злочину»;
-
«Формування здорового способу життя»;
-
Інформаційні години
"Насильство та як його уникнути". "Сучасне рабство. Торгівля
людьми».
На
внутрішньошкільному обліку не перебуває жоден учень. Дітей з девіантною
поведінкою, які б перебували на обліку в
навчальному закладі немає. Діти, позбавлені батьківського піклування та діти,
які перебувають у складних життєвих обставинах в гімназії навчаються.
З метою
попередження негативних явищ у дитячому середовищі, створена Рада профілактики
правопорушень, складено план роботи Ради.
В плані роботи
відображена поточна робота та спланована тематика засідань Ради. Заради більш ефективного використання даного органу
для профілактики правопорушень та злочинів сплановані питання, які винесені на
розгляд Ради протягом року.
В
рамках правовиховної роботи в гімназії проводився «Місячник правових знань» та
«Тиждень правової освіти» за цей період проведено:
- Конкурс малюнків «Мої права та
обов’язки».
- Виховні години «Я-маленький
громадянин України»
- Година спілкування у початкові
школі «Правовий Букварик».
- Виховні години «Немає прав без
обов'язків».
- Анкетування «Чи існують права без обов’язків».
-
Конкурс стіннівок «Я маю право ».
-
Бесіда - «Твоя правова
культура».
-
Інтелектуальна гра-вікторина «Юні правознавці» у 8 класі, яку було
проведено вчителем правознавства Присяжнюк Г.Г.
-
Година спілкування «Основний закон України».
-
Бесіда «Виховання правової культури в унівської молоді».
-
Квест «Права дитини» у 5-8 класах, проведено вчителем правознавства
Присяжнюк Г.Г до Дня Конституції.
Належну увагу адміністрація школи і
класні керівники приділяють превентивному вихованню учнів. З метою профілактики
дитячої бездоглядності, правопорушень. Протягом навчального року проводилися
бесіди з учнями 1-8 класів та їх батьками на тему:
- «НІ-наркотикам!»;
- «Профілактика алкоголізму і куріння».
- Класні години «Ідеал сучасної молоді - громадянина своєї
держави».
Мета правового виховання — озброєння учнів
знаннями законів, підвищення їх юридичної обізнаності, систематичне
інформування їх про актуальні питання права. Правові знання є тим
підґрунтям, на якому формується правова свідомість. Вони допомагають учням
співвідносити свої вчинки і поведінку своїх товаришів не лише із
загальновідомими моральними нормами, а й з вимогами законів, коригувати свою
поведінку, змінювати її у правильному напрямі.
Виконується план заходів
Концепції національно-патріотичного виховання учнів.
Педагогічний колектив гімназії
проводить певну роботу, спрямовану на виконання комплексної цільової програми
боротьби із злочинністю. Головними напрямками роботи є індивідуальна робота з
дітьми, схильними до пропуску занять, правопорушень, до девіантної поведінки.
Адміністрація
Одаївської гімназії і класні керівники проводять індивідуальну роботу з учнями,
схильними до правопорушень, контролюється відвідування учнями школи.
Робота з батьками
упродовж навчального року була спрямована на створення єдиного
колективу вчителів, батьків,
учнів. На батьківських зборах-онлайн розглядалися
питання:
1.Виховання
свідомого ставлення до свого здоров'я;
2.Робота з
попередження дитячого травматизму
3.Виконання Законів
України «Про загальну середню освіту»ст.35:
- вплив сім'ї на середовище дитини;
- підготовка до закінчення
навчального року;
- літній відпочинок учнів.
Певна увага
приділена роботі з дітьми пільгового контингенту. Було вивчено
матеріально-побутові умови цих учнів, за необхідністю надано матеріальну
допомогу, безкоштовне харчування.
Класні
керівники докладають багато зусиль, щоб виховати справжніх громадян України,
людей, спроможних увійти у нове життя, здатних не пливти за течією, а йти
обраним шляхом.
Підсумувавши,
слід зазначити, що всі вихованці гімназії протягом року були задіяні в
освітньому процесі, мали доручення,
більшість була залучена до роботи гуртків, факультативів. І хоча протягом року
мали місце окремі порушення дисципліни серед учнів, але серйозних правових порушень,
здійснених учнями гімназії, не виявлено.
Робота
з батьками в І та ІІ семестрі 2020/2021 н. р. була спрямована на створення
єдиного колективу вчителів, батьків, учнів.
План
виховної та право виховної роботи виконаний .
Підготувала
педагог-організатор
Максимишин
І.М.
Немає коментарів:
Дописати коментар