Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4, 5-9 класів
з основ християнської етики
Під час оцінювання навчальних досягнень школярів із основ християнської етики враховується:
- знання учнями морального вчення Ісуса Христа, змісту Божих Заповідей, ставлення школярів
до світу у світлі Біблії, змісту християнського спілкування;
- уміння учнів керуватися в житті Божими Заповідями, моральним вченням Ісуса Христа,
вести себе у світлі Біблії, виявляти особистісні моральні християнські чесноти.
Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівень навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень/учениця може:
- назвати
одне-два християнсько-етичних понять, моральних норм
|
2
|
Учень/учениця може
- назвати
декілька християнсько-етичних понять теми, моральних норм;
- сформулювати
моральну оцінку ситуації чи вчинку на рівні "добро" -
"зло"
|
3
|
Учень/учениця може:
- двома-трьома
простими реченнями пояснити сутність чи зміст християнсько-етичного
поняття;
- навести
приклади окремих фактів і явищ з моральної практики;
- дати
власну оцінку окремих фактів і явищ моральної практики (на рівні
"добро" - "зло") і пояснити її 1-2 реченнями;
- сформулювати
правило поведінки у відповідності до норми моралі
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень/учениця може:
- репродуктивно
відтворити (у вигляді 4-6 простих речень) частину матеріалу уроку;
- дати
пояснення християнсько-етичних понять і термінів уроку;
- навести
приклади морального та аморального в житті людей;
- оцінити
прості моральні ситуації та пояснити свою оцінку у відповідності до норм
моралі;
- на
елементарному рівні описати ситуацію морального вибору.
|
5
|
Учень/учениця може:
відтворити основний зміст навчального матеріалу уроку відповідаючи на
запитання учителя;
- визначити
окремі ознаки християнсько-етичних понять;
- проаналізувати
ситуацію за питаннями вчителя, підручника;
- за
допомогою вчителя співвіднести ситуацію конкретних вчинків з
відповідними нормами моралі і висловити оцінне судження.
|
6
|
Учень/учениця може:
- у
цілому самостійно відтворити матеріал теми;
- охарактеризувати
подію, ситуацію, явище з точки зору моральних критеріїв;
- правильно
вживати християнсько-етичні поняття і пояснювати їх на прикладах;
- використовуючи
приклади з історії та літератури, висловити просте оцінне судження про
відповідність чи невідповідність поведінки моральним нормам.
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень/учениця може:
- у
цілому послідовно, самостійно відтворює матеріал теми;
- демонструє
розуміння християнсько-етичної термінології;
- дає
загальну характеристику християнсько-етичних феноменів (сутність,
прояви, ознаки, приклади);
- аналізує
християнсько-етичні судження і наводить приклади, на їхпідтвердження чи
спростування;
- розповісти
про деякі події Старого та Нового Заповіту;
- обґрунтовує
власну думку, моральну оцінку прикладом.
|
8
|
- значною
мірою самостійно опанувати матеріал уроку;
- розповідати
про християнсько-етичні моральні цінності, застосовуючи необхідні
поняття і терміни;
- аналізувати
відповідні явища і ситуації суспільного життя, визначаючи ознаки
моральної поведінки у світлі християнських моральних цінностей;
- моделювати
прості ситуації морально-етичного змісту і пропонує шляхи їх
розв’язання;
- добирати
1-2 аргументи на підтвердження висловлених учителем чи поданих у
підручнику християнсько-етичних висновків;
- може
знайти необхідні цитати в Біблії.
|
9
|
Учень/учениця може:
- оперувати
основним навчальним матеріалом, подаючи його в узагальненому та
деталізованому вигляді;
- самостійно
аналізувати християнсько-етичні моральні цінності і робити власні
висновки;
- обґрунтовувати
власні судження і оцінки за допомогою власних прикладів і аргументів;
- самостійно
працювати з текстом Святого Письма;
- систематизує
та узагальнює набуті знання.
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень/учениця може:
- самостійно
опрацювати матеріал уроку за підручником;
- моделювати
морально-етичні ситуації, пропонувати шляхи їх розв’язання і пояснювати
їх;
- самостійно
розв’язати ситуацію морального вибору і пояснити свій вибір, спираючись
на християнсько-етичні категорії;
- самостійно
оцінити моральні явища;
- з
незначною допомогою учителя працювати з іншими джерелами інформації
християнсько-етичного змісту (Біблія, релігійні образи, фото, художній
текст, усна розповідь);
- орієнтуватися
в біблійних текстах Старого та Нового Заповіту;
|
11
|
Учень/учениця може:
- вільно
викладати навчальний матеріал в усній та письмовій формі відповідно до
завдання;
- самостійно
здобути нескладну інформацію християнсько-етичного змісту з інших, крім
підручника і розповіді вчителя, джерел;
- пояснити
зміст понять і категорій християнської етики, застосувати їх для аналізу
нових ситуацій, зокрема з власного життя;
- висловити
і обґрунтувати свої думки, оцінки щодо духовно-моральних цінностей
суспільного життя;
- закінчити
знайомий прослуханий текст зі Святого Письма за його початком;
|
12
|
Учень/учениця може:
- послідовно
і логічно викладати навчальний матеріал, застосовуючи і пояснюючи
християнсько-етичні поняття і терміни;
- виявляти
творчий підхід у розв’язанні ситуативних завдань, оперуючи набутими
знаннями і уміннями;
- моделювати
ситуації морально-етичного змісту, проявляючи гнучкість і мобільність,
здатність упереджувати і вирішувати конфлікти;
- оцінити
рівень власної підготовки та підготовки інших учнів з предмету;
- встановлювати
міжпредметні зв'язки християнської стики з іншими предметами: історією,
літературою, музикою, живописом;
- підготуватись
до уроку, використавши власні джерела інформації: Святе Письмо,
релігійні книги і часописи
|
Немає коментарів:
Дописати коментар