3.16.2020

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4, 5-9 класів з основ християнської ети

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4, 5-9 класів 
з основ християнської етики

Під час оцінювання навчальних досягнень школярів із основ християнської етики враховується:
- знання учнями морального вчення Ісуса Христа, змісту Божих Заповідей, ставлення школярів
до світу у світлі Біблії, змісту християнського спілкування;
- уміння учнів керуватися в житті Божими Заповідями, моральним вченням Ісуса Христа,
вести себе у світлі Біблії, виявляти особистісні моральні християнські чесноти.
Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.



Рівень навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1

Учень/учениця може:
  • назвати одне-два християнсько-етичних понять, моральних норм

2
Учень/учениця може
  • назвати декілька християнсько-етичних понять теми, моральних норм;
  • сформулювати моральну оцінку ситуації чи вчинку на рівні "добро" - "зло"

3
Учень/учениця може:
  • двома-трьома простими реченнями пояснити сутність чи зміст християнсько-етичного поняття;
  • навести приклади окремих фактів і явищ з моральної практики;
  • дати власну оцінку окремих фактів і явищ моральної практики (на рівні "добро" - "зло") і пояснити її 1-2 реченнями;
  • сформулювати правило поведінки у відповідності до норми моралі

ІІ. Середній

4
Учень/учениця може:
  • репродуктивно відтворити (у вигляді 4-6 простих речень) частину матеріалу уроку;
  • дати пояснення християнсько-етичних понять і термінів уроку;
  • навести приклади морального та аморального в житті людей;
  • оцінити прості моральні ситуації та пояснити свою оцінку у відповідності до норм моралі;
  • на елементарному рівні описати ситуацію морального вибору.

5
Учень/учениця може:
відтворити основний зміст навчального матеріалу уроку відповідаючи на запитання учителя;
  • визначити окремі ознаки християнсько-етичних понять;
  • проаналізувати ситуацію за питаннями вчителя, підручника;
  • за допомогою вчителя співвіднести ситуацію конкретних вчинків з відповідними нормами моралі і висловити оцінне судження.

6
Учень/учениця може:
  • у цілому самостійно відтворити матеріал теми;
  • охарактеризувати подію, ситуацію, явище з точки зору моральних критеріїв;
  • правильно вживати християнсько-етичні поняття і пояснювати їх на прикладах;
  • використовуючи приклади з історії та літератури, висловити просте оцінне судження про відповідність чи невідповідність поведінки моральним нормам.

ІІІ. Достатній

7
Учень/учениця може:
  • у цілому послідовно, самостійно відтворює матеріал теми;
  • демонструє розуміння християнсько-етичної термінології;
  • дає загальну характеристику християнсько-етичних феноменів (сутність, прояви, ознаки, приклади);
  • аналізує християнсько-етичні судження і наводить приклади, на їхпідтвердження чи спростування;
  • розповісти про деякі події Старого та Нового Заповіту;
  • обґрунтовує власну думку, моральну оцінку прикладом.

8
Учень/учениця може:
  • значною мірою самостійно опанувати матеріал уроку;
  • розповідати про християнсько-етичні моральні цінності, застосовуючи необхідні поняття і терміни;
  • аналізувати відповідні явища і ситуації суспільного життя, визначаючи ознаки моральної поведінки у світлі християнських моральних цінностей;
  • моделювати прості ситуації морально-етичного змісту і пропонує шляхи їх розв’язання;
  • добирати 1-2 аргументи на підтвердження висловлених учителем чи поданих у підручнику християнсько-етичних висновків;
  • може знайти необхідні цитати в Біблії.

9
Учень/учениця може:
  • оперувати основним навчальним матеріалом, подаючи його в узагальненому та деталізованому вигляді;
  • самостійно аналізувати християнсько-етичні моральні цінності і робити власні висновки;
  • обґрунтовувати власні судження і оцінки за допомогою власних прикладів і аргументів;
  • самостійно працювати з текстом Святого Письма;
  • систематизує та узагальнює набуті знання.

ІV. Високий

10
Учень/учениця може:
  • самостійно опрацювати матеріал уроку за підручником;
  • моделювати морально-етичні ситуації, пропонувати шляхи їх розв’язання і пояснювати їх;
  • самостійно розв’язати ситуацію морального вибору і пояснити свій вибір, спираючись на християнсько-етичні категорії;
  • самостійно оцінити моральні явища;
  • з незначною допомогою учителя працювати з іншими джерелами інформації християнсько-етичного змісту (Біблія, релігійні образи, фото, художній текст, усна розповідь);
  • орієнтуватися в біблійних текстах Старого та Нового Заповіту;

11
Учень/учениця може:
  • вільно викладати навчальний матеріал в усній та письмовій формі відповідно до завдання;
  • самостійно здобути нескладну інформацію християнсько-етичного змісту з інших, крім підручника і розповіді вчителя, джерел;
  • пояснити зміст понять і категорій християнської етики, застосувати їх для аналізу нових ситуацій, зокрема з власного життя;
  • висловити і обґрунтувати свої думки, оцінки щодо духовно-моральних цінностей суспільного життя;
  • закінчити знайомий прослуханий текст зі Святого Письма за його початком;

12
Учень/учениця може:
  • послідовно і логічно викладати навчальний матеріал, застосовуючи і пояснюючи християнсько-етичні поняття і терміни;
  • виявляти творчий підхід у розв’язанні ситуативних завдань, оперуючи набутими знаннями і уміннями;
  • моделювати ситуації морально-етичного змісту, проявляючи гнучкість і мобільність, здатність упереджувати і вирішувати конфлікти;
  • оцінити рівень власної підготовки та підготовки інших учнів з предмету;
  • встановлювати міжпредметні зв'язки християнської стики з іншими предметами: історією, літературою, музикою, живописом;
  • підготуватись до уроку, використавши власні джерела інформації: Святе Письмо, релігійні книги і часописи

Немає коментарів:

Дописати коментар

Днь Соборності України

У нашій філії відбулася урочиста інформаційна лінійка, присвячена Дню Соборності України – дню, що символізує єдність нашого народу та непох...