Аналітична довідка
про
підсумки проведення
Місячника
бібліотеки у школі
Відповідно до річного плану роботи школи, на виконання рішень педагогічної ради від 29.08.2020 р. протокол №1, та наказу МОН України від 12.08.2014р. №931 «Проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек», з метою покращення ефективності роботи шкільної бібліотеки, у школі з 01 по 31 жовтня 2020 р. був проведений Місячник шкільної бібліотеки.
Глобальна екологічна
криза, в умовах якої ми живемо, є наслідком впливу багатьох чинників і
насамперед споживацького підходу до природи. Але є ще одна, чи не найсуттєвіша
причина екологічної кризи, – це глибоке падіння духовності та моралі, низький
рівень екологічної освіти і виховання, загалом екологічної культури переважної більшості
мешканців планети. Зважаючи на це, підготовка громадян із високим рівнем
екологічних знань, екологічної свідомості та культури на основі нових критеріїв
оцінки взаємовідносин людського суспільства й природи має стати одним з
найпотужніших важелів у розв’язанні надзвичайно гострих екологічних і
соціально-економічних проблем сучасної України.
З огляду
на це, екологічна освіта і виховання дітей та учнівської молоді є одним із
найважливіших завдань шкільної бібліотеки. Формування в учнів глибоких переконань
у необхідності природоохоронної діяльності зумовлено нагальною потребою
української держави в екологічно грамотних громадянах із високим рівнем
екологічної культури. Екологічна культура учнів визначається відповідальним
ставленням до природи і передбачає наявність глибоких знань про навколишнє
середовище та засоби його захисту, екологічний стиль мислення, уміння й досвід
розв’язання екологічних проблем, безпосередню участь у природоохоронній
діяльності.
Задля
сприяння реалізації зазначених проблем цьогорічний Всеукраїнський місячник шкільних
бібліотек відбувався під гаслом «Шкільна бібліотека та
екологічна просвіта учнів».
Головна
мета Всеукраїнського місячника – привернення
уваги до екологічних проблем і активізація роботи бібліотеки з екологічної просвіти
підростаючого покоління спільно з учасниками освітнього процесу.
Під керівництвом шкільного
бібліотекаря Арабчук Г. М. було складено план проведення Місячника, який
передбачав такі заходи: екскурсії до бібліотеки «Рада знайомству, мій юний
читачу!», виставка малюнків «Планета в руках у дітей» ,
«Природа очима дітей», оформлення виставки цікавої
літератури.
Слід зазначити, що всі
заплановані заходи були проведені на відповідному організаційному та
науково-методичному рівні, мали чітке виховне спрямування.
Протягом
місяця проводилися бібліотечні уроки на екологічну тематику: «Ми – друзі природи»,
«Чиста водиця – світу цариця», «Ліси – легені планети», «Екологія. Природа. Я», «Я все люблю в своїм
краю», метою яких було розвивати бережне ставлення до природного
довкілля, виховувати любов до рідного краю, бажання захищати і примножувати
багатство природи.
Класними керівниками проводилися
бесіди: «Милосердя до природи і людини», «Природа вчить та
виховує», «Правила поведінки на природі», метою яких
було пробудити
в школярів особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища.
У шкільній бібліотеці бібліотекар
познайомила учнів із цікавими книгами «Що? Як? Чому? Світ моєї України»,
«Енциклопедія про природу» Х. Сінтекс, наголосила на тому, що в кожній із них можна багато про що дізнатися, є чого
навчитися, тому читайте, роздумуйте, беріть від них науку любові до ближнього, до рідної землі, свого
краю.
Корисним для учнів став проведений виховний захід «Земля – наш спільний дім»,
метою якого було ознайомити з проблемами збереження довкілля,
сприяти екологічному вихованню учнів молодшого шкільного віку, розвинути вміння
і навички правильної поведінки в довкіллі і розвивати бережливе ставлення до
нього.
Серед учнів школи був
проведений тест «Довкілля і я». Результати тестування показали достатні знання
школярів в області екології, хоча і не досягли їх максимуму. На основі
проведеного анкетування можна зробити висновок, що всі учні, які приймали
участь в анкетуванні, люблять природу, вони згідні з тим, що в Україні існують
екологічні проблеми: забруднення атмосфери, вирубка лісів, забруднення водних
об’єктів, знищення зелених насаджень, наслідки Чорнобильської трагедії, не
дотримання обов’язків охорони рідкісних видів птахів та тварин, засмічення
вулиць та лісів, тощо. Виявлено, що усіх учнів, які приймали участь у
опитуванні, хвилює доля природи.
У шкільній бібліотеці були
оформлені виставки книжок «Віконце у природу», «Екологія і ми».
Повчальною для учнів стала переглянута презентація «Екологія в нашому домі. Стану я природі другом», присвячена
основним екологічним проблемам сучасної України, де учні зробили
висновок, що наша цивілізація нарешті
усвідомила, що продовжувати й далі виснажувати природні запаси не можна,
оскільки ні до чого хорошого це не призведе. Негативний
вплив людини на природу вже проявляється у вигляді катаклізмів і глобальної
зміни клімату. Все це ще раз підкреслює той факт, що всі люди на Землі несуть
відповідальність за те, що відбувається з планетою сьогодні, і тільки спільними
зусиллями наша цивілізація зможе подолати всі труднощі.
На шкільній лінійці підведено
підсумки Місячника шкільної бібліотеки, відзначено
кращих читачів бібліотеки, які долучилися до організації та проведення
Місячника.
Бібліотекар Арабчук Г. М
Немає коментарів:
Дописати коментар